2011-03-07

Japanskt i skåpet



I morse insåg jag att jag har ett tema på mina parfymer. Japan. 
Jag gillar lite träiga komplexa dofter, något som alla dessa har gemensamt.
Längst till vänster står Issey Miyake:s L'Eau d'Issey och resten är från Comme des Garcons. 
Den liggande är deras första doft som kom ut 1994, Parfum CDG. Sen är det Odeur 53, Series 3: INCENSE KYOTO och till sist Comme des Garcon för H&M. 
Min favorit är Odeur 53 men dessvärre är den inne på sista dropparna. Skulle behöva en ny, men vet inte om jag ska gå på Odeur igen eller prova någon annan... Är lite sugen på Play parfymen, den är verkligen god. Och snygg!

3 kommentarer:

  1. I just realized that to, But I've gone over to France now. Although, Japan, Kenzo 'leau remains one of my favourites. Thanks for sharing the photos and drop by me too, soon.

    Cheers.

    SvaraRadera
  2. Ooo I know that one from Kenzo, it's very nice and almost a bit cool.
    Interesting that you've switched to France... maby that's next stop for me.
    Ps. Your blog is fantastic, thank YOU for sharing

    SvaraRadera
  3. Wow thank you! Thats very kind.
    Your blog looks nice, and you seem to have an awesome life there in LA! I will definitely follow it through your blog.

    SvaraRadera